نوشته شده توسط : sanaz

سیستم های مرخصی با حقوق سنتی

سیستم‌های مرخصی با حقوق سنتی، تعداد روزهای مشخصی را در اختیار کارکنان قرار می‌دهند که در آن آنها می‌توانند به دلیل خاصی از PTO استفاده کنند. سیستم مرخصی سنتی با حقوق، تعداد مشخصی از روزها یا ساعاتی را در اختیار کارکنان قرار می دهد که می توانند از آنها استفاده کنند و آن زمان را به دسته های جداگانه ای برای تعطیلات، روزهای بیماری و مرخصی شخصی تقسیم می کند. بسیاری از کارفرمایان با افزایش مدت زمان تصدی کارمند در شرکت، مدت زمانی را که کارمند دریافت می کند در هر دسته افزایش می دهند.

سیستم های زمان پرداخت سنتی به کارمندان کم ترین میزان انعطاف پذیری را در تعیین چگونگی استفاده از زمان خود می دهند و نیاز به مقدار زیادی نظارت اجرایی از سوی کارفرما دارند. کارمند معمولا باید از قبل درخواست مرخصی کند، مگر اینکه از یک روز بیمار استفاده کند، و کارفرمای آن ها باید زمان درخواست مرخصی را تایید کند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1_%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%DB%8C

 

سیستم های بانک PTO

سیستم های بانک PTO تمام روزهایی را که کارفرما برای مرخصی، مرخصی شخصی، ایام بیماری و گاهی اوقات تعطیلات به کارمند می دهد را در مجموعه ای از کل ساعات مرخصی با حقوق ترکیب می کند. بانک PTO تشخیص نمی دهد که چگونه کارمند می تواند از زمان موجود خود استفاده کند. در عوض، فقط تعداد کل ساعاتی را که کارمند برای استفاده در دسترس دارد را نشان می دهد.

به طور معمول، کارمندان بر اساس مدت زمانی که در شرکت بوده اند و تعداد ساعاتی که کار می کنند، ساعات مشخصی کسب می کنند. کارمندان می توانند به هر دلیلی که نیاز دارند یا بخواهند از ساعات کاری در دسترس خود استفاده کنند. به همین دلیل، سیستم‌های بانک PTO محاسبات را برای کارفرما آسان‌تر می‌کنند و انعطاف‌پذیری بیشتری را نسبت به سیستم‌های مرخصی با حقوق سنتی برای کارکنان فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال، یک کارفرما می تواند از یک سیستم بانکی PTO استفاده کند تا به هر یک از کارمندان خود به جای دادن دو هفته تعطیلات، سه روز بیمار و دو روز شخصی تحت یک سیستم پرداخت سنتی، ۱۲۰ ساعت PTO بدهد.

سیستم بانک PTO به هر یک از کارمندان خود اجازه می دهد تا انتخاب کنند که چه تعداد از 120 ساعت خود را برای هر نوع PTO استفاده می کنند. بنابراین کارمندی که می‌خواهد ساعات خود را به طور مساوی برای تعطیلات، زمان استعلاج و مرخصی شخصی تقسیم کند و کارمندی که می‌خواهد از تمام 120 ساعت برای تعطیلات استفاده کند، هر دو می‌توانند این کار را انجام دهند.

سیستم های PTO نامحدود

سیستم های PTO نامحدود سیستم های مبتنی بر نتایج برای اداره PTO هستند که در آن ها کارفرما محدودیتی برای تعداد روزها یا ساعاتی که یک کارمند می تواند مرخصی بگیرد، تعیین نمی کند. در عوض، این سیستم ها به کارمندان اجازه می دهند تا زمانی که به هر دلیلی نیاز به مرخصی دارند، زمانی را مرخصی بگیرند تا بر کارشان تاثیر نگذارد یا کسب وکار را مختل نکند.

از بین سه گزینه ساختار PTO، سیستم‌های PTO نامحدود بیشترین انعطاف را در مدیریت زمان مرخصی خود به کارکنان می‌دهند و کمترین نظارت اداری را از سوی کارفرما نیاز دارند.
اغلب کارفرمایانی که از سیستم های PTO نامحدود استفاده می کنند، نیازی به ردیابی زمان مرخصی کارمندان خود ندارند و مدیر کارمند می تواند براساس صلاحدید خود مرخصی کارمندان را تایید یا رد کند.

بحث های تایید بین کارمند و مدیرشان در مورد زمان مرخصی معمولاً بر توانایی کارمند برای ادامه حفظ عملکرد شغلی و انتظارات بازده کاری با زمان مرخصی تمرکز دارد.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanaz

افسانه: زرده تخم مرغ نخورید

واقعیت: این افسانه برای افرادی که رژیم می‌گیرند سعی می‌کنند چربی و کالری را کاهش دهند، وجود دارد، اما به گفته آنجی اش، MS، RD از Eleat Sports Nutrition، نادیده گرفتن زرده یک اشتباه بزرگ برای تغذیه است. او توضیح می دهد: "زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین های A و D، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است." Asche خوردن کامل تخم مرغ را برای بیشترین میزان تغذیه تشویق می کند.

افسانه: روزانه 8 لیوان آب بنوشید

حقیقت: مطمئناً متخصصان تغذیه طرفداران هیدراتاسیون مناسب، هم برای ورزش و هم برای زندگی روزمره هستند. این توصیه استانداردی است که آنها از آن مستثنی هستند. Rizzo توضیح می‌دهد: «هر کس در سن، اندازه، جنسیت، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی متفاوت است، بنابراین یک توصیه مایع برای مطابقت با نیازهای همه وجود ندارد. خروجی و رنگ ادرار خود را بررسی کنید. اگر مقدار قابل توجهی وجود داشته باشد و به رنگ زرد کم رنگ باشد، به درستی هیدراته شده اید. اگر فقط مقدار کمی ادرار تیره رنگ (مانند سرکه سیب) خارج کنید، دچار کم آبی شده اید. هدف: مایعات کافی بنوشید تا زمانی که ادرار شما به طور مداوم زرد کم رنگ شود. این زمانی است که می دانید نیازهای فردی خود را به مایعات برآورده کرده اید.

https://salemziba.com/liver-kidney-stomach/baking-soda-and-uti/

 

افسانه: از سوپر غذاها پر کنید

واقعیت: به گفته میچل زاندز، متخصص تغذیه و وبلاگ نویس تغذیه، «اصطلاح سوپر فود واژه‌ای است که در جامعه علمی یا پزشکی معنایی ندارد. اگر تعریف قابل قبولی وجود نداشته باشد، چگونه یک غذا به وضعیت سوپرفود می رسد؟ اگرچه زاندز قدردانی می‌کند که سوپر غذاها عموماً سالم هستند، در نتیجه مردم را به سمت غذاهای مغذی سوق می‌دهند، نیازی به تمایز بین یک غذای سالم و دیگری نیست. فقط به این دلیل که ممکن است یک موز در فهرست غذاهای فوق العاده ظاهر نشود، به این معنی نیست که باید به هر قیمتی از موز اجتناب کنید. توجه داشته باشید که سرفصل ها برای جلب توجه شما هستند، اما واقعیت این است که حتی اگر در لیست 10 تای برتر قرار نگیرد، غذاهای گیاهی (آن میوه ها و سبزیجات، آجیل و دانه ها، لوبیاها و غلات کامل که متخصصان تغذیه به طور معمول توصیه می کنند) خواهند بود. خوبی را به بشقاب و بدن خود بیاورید.

افسانه: بدون گلوتن = سالم تر

واقعیت: به گفته پاتریشیا بنن، ام اس، RDN، نویسنده کتاب «درست بخورید»، «در صورتی که بیماری‌های پزشکی مانند بیماری سلیاک دارید، اجتناب از گلوتن مهم است، اما بدون گلوتن بودن به طور خودکار محصولی را برای شما بهتر نمی‌کند». وقتی زمان تنگ است." او توضیح می دهد: "محصولات بدون گلوتن می توانند از نظر میزان قند، چربی و سایر مواد مغذی موجود در آنها بسیار متفاوت باشند."

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%86#:~:text=%DA%AF%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%86%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%DB%8C%D9%86%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1,%DA%86%D8%A7%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D9%88%20%D8%AC%D9%88%20%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%AF%D8%B3%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%DB%8C%D8%AF.

 

هنگامی که تولیدکنندگان گلوتن را حذف می کنند، اغلب تفاوت طعم و بافت را با افزودن مواد قندی، نمک و نشاسته تصفیه شده بیشتر، مانند سیب زمینی و نشاسته تاپیوکا جبران می کنند. برای جلوگیری از فریب خوردن توسط غذاهای بدون گلوتن، فهرست مواد تشکیل دهنده و برچسب حقایق تغذیه ای را بررسی کنید تا مطمئن شوید که انتخاب بدون گلوتن شما نیز یک انتخاب سالم است.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanaz

آیا یادگیری سازهای برنجی آسان است؟

اگر به وب سایتی که در آن هستید توجه کرده باشید، تا به حال متوجه شده اید که برنج موضوع تخصصی ما است! ما قبلاً در مورد مدت زمان لازم برای یادگیری یک ساز برنجی صحبت کرده‌ایم، اما در اینجا می‌خواهیم به آسانی (یا در واقع سخت) سازهای خاص بپردازیم. اینجارابخوانید

شیپور فرانسوی

هورن فرانسوی سخت ترین ساز در این خانواده خاص است. این به این دلیل است که شاخ بسیار بلند است که نت ها را بسیار به هم نزدیک می کند. این بدان معنی است که لب ها و نفس ها باید در حین بازی بسیار دقیق باشند!

به طور کلی، هورن همچنین دارای محدودترین مجموعه از ژانرها و گروه‌ها برای نواختن است، اما در موسیقی ارکسترال بیشتر از هر ساز برنجی دیگری وجود دارد. و اگر هزینه برای شما عاملی است، بوق بسیار گران است و معمولاً برای تسلط به درس‌های یک به یک نیاز دارد.

خبر خوب: بسیاری از نوازندگان هورن فرانسوی با شاخ تنور بی نهایت قابل دسترس تر Eb شروع می کنند.

ترومپت

مسلما محبوب ترین ساز برنجی همراه با کورنت، شیپور نقش غالب را در مجموعه ای از گروه ها و ژانرها بازی می کند.

این شیپور معمولا برای آهنگ های بزرگ در نظر گرفته می شود و اغلب در کانون توجه قرار می گیرد، بنابراین اجرای آن با فرد اعتماد به نفس زیادی می خواهد و می تواند تحت فشار خوب عمل کند.

شیپور شاید پس از شیپور فرانسوی دومین ساز زهی سخت باشد که به درستی میخکوب می شود. با این حال، در مورد شیپور، به خصوص برای بازیکنان جوان تر، راه های بسیار آسان تر و ارزان تری وجود دارد.

به عنوان مثال، pBugle یک ترومپت اولیه فوق العاده و مقرون به صرفه است.

ترومبون

ترومبون قطعاً بیشتر از سایر سازهای برنجی که تاکنون نام بردیم، یک بازی گروهی است و علاقه‌مندان به کیفیت صدا را به اندازه محتوای موسیقی آن جذب می‌کند.

مانند ترومپت، ترومبون در طیف گسترده ای از گروه ها و ژانرها ظاهر می شود، به این معنی که بازیکنان دارای تنوع زیادی هستند که باید منتظر آن باشند!

ترومبون علیرغم اینکه در ظاهر بسیار دلهره‌آورتر به نظر می‌رسد، در واقع یکی از سازهای برنجی آسان‌تر برای دریافت اولین صداها و شروع درست نواختن است. هزینه سازهای استارتر مناسب برای ترومبون نیز این روزها بسیار پایین است و منابع یادگیری آنلاین این ساز بیش از هر زمان دیگری وجود دارد. pBuzz یک ساز شروع فوق العاده برای کودکان کوچکتر است که به دنبال ایجاد اولین صدای خود هستند، در حالی که pBone Mini و pBone گزینه های عالی برای تازه واردان و دانش آموزان هستند. همچنین می توانید منابع یادگیری آنلاین خودمان را برای ترومپت و ترومبون بررسی کنید.

توبا

توبا بزرگ ترین ساز برنجی است و بیشتر در باندهای برنجی رایج است. توباهای بزرگ و تخصصی معمولا بسیار گران قیمت هستند. همچنین با توجه به اندازه، پیچیدگی و میزان هوای مورد نیاز شما برای نواختن مناسب آن، احتمالا بهترین انتخاب برای شما نیست.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()