نوشته شده توسط : sanaz

افسانه: زرده تخم مرغ نخورید

واقعیت: این افسانه برای افرادی که رژیم می‌گیرند سعی می‌کنند چربی و کالری را کاهش دهند، وجود دارد، اما به گفته آنجی اش، MS، RD از Eleat Sports Nutrition، نادیده گرفتن زرده یک اشتباه بزرگ برای تغذیه است. او توضیح می دهد: "زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین های A و D، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است." Asche خوردن کامل تخم مرغ را برای بیشترین میزان تغذیه تشویق می کند.

افسانه: روزانه 8 لیوان آب بنوشید

حقیقت: مطمئناً متخصصان تغذیه طرفداران هیدراتاسیون مناسب، هم برای ورزش و هم برای زندگی روزمره هستند. این توصیه استانداردی است که آنها از آن مستثنی هستند. Rizzo توضیح می‌دهد: «هر کس در سن، اندازه، جنسیت، سطح فعالیت و وضعیت سلامتی متفاوت است، بنابراین یک توصیه مایع برای مطابقت با نیازهای همه وجود ندارد. خروجی و رنگ ادرار خود را بررسی کنید. اگر مقدار قابل توجهی وجود داشته باشد و به رنگ زرد کم رنگ باشد، به درستی هیدراته شده اید. اگر فقط مقدار کمی ادرار تیره رنگ (مانند سرکه سیب) خارج کنید، دچار کم آبی شده اید. هدف: مایعات کافی بنوشید تا زمانی که ادرار شما به طور مداوم زرد کم رنگ شود. این زمانی است که می دانید نیازهای فردی خود را به مایعات برآورده کرده اید.

https://salemziba.com/liver-kidney-stomach/baking-soda-and-uti/

 

افسانه: از سوپر غذاها پر کنید

واقعیت: به گفته میچل زاندز، متخصص تغذیه و وبلاگ نویس تغذیه، «اصطلاح سوپر فود واژه‌ای است که در جامعه علمی یا پزشکی معنایی ندارد. اگر تعریف قابل قبولی وجود نداشته باشد، چگونه یک غذا به وضعیت سوپرفود می رسد؟ اگرچه زاندز قدردانی می‌کند که سوپر غذاها عموماً سالم هستند، در نتیجه مردم را به سمت غذاهای مغذی سوق می‌دهند، نیازی به تمایز بین یک غذای سالم و دیگری نیست. فقط به این دلیل که ممکن است یک موز در فهرست غذاهای فوق العاده ظاهر نشود، به این معنی نیست که باید به هر قیمتی از موز اجتناب کنید. توجه داشته باشید که سرفصل ها برای جلب توجه شما هستند، اما واقعیت این است که حتی اگر در لیست 10 تای برتر قرار نگیرد، غذاهای گیاهی (آن میوه ها و سبزیجات، آجیل و دانه ها، لوبیاها و غلات کامل که متخصصان تغذیه به طور معمول توصیه می کنند) خواهند بود. خوبی را به بشقاب و بدن خود بیاورید.

افسانه: بدون گلوتن = سالم تر

واقعیت: به گفته پاتریشیا بنن، ام اس، RDN، نویسنده کتاب «درست بخورید»، «در صورتی که بیماری‌های پزشکی مانند بیماری سلیاک دارید، اجتناب از گلوتن مهم است، اما بدون گلوتن بودن به طور خودکار محصولی را برای شما بهتر نمی‌کند». وقتی زمان تنگ است." او توضیح می دهد: "محصولات بدون گلوتن می توانند از نظر میزان قند، چربی و سایر مواد مغذی موجود در آنها بسیار متفاوت باشند."

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%86#:~:text=%DA%AF%D9%84%D9%88%D8%AA%D9%86%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%DB%8C%D9%86%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1,%DA%86%D8%A7%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D9%88%20%D8%AC%D9%88%20%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%AF%D8%B3%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%DB%8C%D8%AF.

 

هنگامی که تولیدکنندگان گلوتن را حذف می کنند، اغلب تفاوت طعم و بافت را با افزودن مواد قندی، نمک و نشاسته تصفیه شده بیشتر، مانند سیب زمینی و نشاسته تاپیوکا جبران می کنند. برای جلوگیری از فریب خوردن توسط غذاهای بدون گلوتن، فهرست مواد تشکیل دهنده و برچسب حقایق تغذیه ای را بررسی کنید تا مطمئن شوید که انتخاب بدون گلوتن شما نیز یک انتخاب سالم است.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanaz

آیا یادگیری سازهای برنجی آسان است؟

اگر به وب سایتی که در آن هستید توجه کرده باشید، تا به حال متوجه شده اید که برنج موضوع تخصصی ما است! ما قبلاً در مورد مدت زمان لازم برای یادگیری یک ساز برنجی صحبت کرده‌ایم، اما در اینجا می‌خواهیم به آسانی (یا در واقع سخت) سازهای خاص بپردازیم. اینجارابخوانید

شیپور فرانسوی

هورن فرانسوی سخت ترین ساز در این خانواده خاص است. این به این دلیل است که شاخ بسیار بلند است که نت ها را بسیار به هم نزدیک می کند. این بدان معنی است که لب ها و نفس ها باید در حین بازی بسیار دقیق باشند!

به طور کلی، هورن همچنین دارای محدودترین مجموعه از ژانرها و گروه‌ها برای نواختن است، اما در موسیقی ارکسترال بیشتر از هر ساز برنجی دیگری وجود دارد. و اگر هزینه برای شما عاملی است، بوق بسیار گران است و معمولاً برای تسلط به درس‌های یک به یک نیاز دارد.

خبر خوب: بسیاری از نوازندگان هورن فرانسوی با شاخ تنور بی نهایت قابل دسترس تر Eb شروع می کنند.

ترومپت

مسلما محبوب ترین ساز برنجی همراه با کورنت، شیپور نقش غالب را در مجموعه ای از گروه ها و ژانرها بازی می کند.

این شیپور معمولا برای آهنگ های بزرگ در نظر گرفته می شود و اغلب در کانون توجه قرار می گیرد، بنابراین اجرای آن با فرد اعتماد به نفس زیادی می خواهد و می تواند تحت فشار خوب عمل کند.

شیپور شاید پس از شیپور فرانسوی دومین ساز زهی سخت باشد که به درستی میخکوب می شود. با این حال، در مورد شیپور، به خصوص برای بازیکنان جوان تر، راه های بسیار آسان تر و ارزان تری وجود دارد.

به عنوان مثال، pBugle یک ترومپت اولیه فوق العاده و مقرون به صرفه است.

ترومبون

ترومبون قطعاً بیشتر از سایر سازهای برنجی که تاکنون نام بردیم، یک بازی گروهی است و علاقه‌مندان به کیفیت صدا را به اندازه محتوای موسیقی آن جذب می‌کند.

مانند ترومپت، ترومبون در طیف گسترده ای از گروه ها و ژانرها ظاهر می شود، به این معنی که بازیکنان دارای تنوع زیادی هستند که باید منتظر آن باشند!

ترومبون علیرغم اینکه در ظاهر بسیار دلهره‌آورتر به نظر می‌رسد، در واقع یکی از سازهای برنجی آسان‌تر برای دریافت اولین صداها و شروع درست نواختن است. هزینه سازهای استارتر مناسب برای ترومبون نیز این روزها بسیار پایین است و منابع یادگیری آنلاین این ساز بیش از هر زمان دیگری وجود دارد. pBuzz یک ساز شروع فوق العاده برای کودکان کوچکتر است که به دنبال ایجاد اولین صدای خود هستند، در حالی که pBone Mini و pBone گزینه های عالی برای تازه واردان و دانش آموزان هستند. همچنین می توانید منابع یادگیری آنلاین خودمان را برای ترومپت و ترومبون بررسی کنید.

توبا

توبا بزرگ ترین ساز برنجی است و بیشتر در باندهای برنجی رایج است. توباهای بزرگ و تخصصی معمولا بسیار گران قیمت هستند. همچنین با توجه به اندازه، پیچیدگی و میزان هوای مورد نیاز شما برای نواختن مناسب آن، احتمالا بهترین انتخاب برای شما نیست.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanaz

پس از خواندن

خواندن یک متن نباید در پایان فصل به پایان برسد. استفاده از استراتژی های موثر پس از خواندن می تواند به شما در درک بهتر و به خاطر سپردن طولانی مدت متن کمک کند.

با خودتان همراه باشید

چه یک متن چاپی را بخوانید و چه یک سند آنلاین، مهم ترین چیزی که باید ارزیابی کنید این است که چقدر از خواندن خود درک کرده اید. این مهارت فراشناختی یکی از سخت ترین مهارت هایی است که می توانید تمرین کنید چون اگر واقعا نمره ای را که خوانده اید از دست بدهید، ممکن است تا روز آزمون از آن بی خبر باشید.

در اینجا چند راه برای بررسی خودبه خودی درک مطلب خواندنی شما آورده شده است. سعی کنید اطلاعاتی را که با نوشته های ساده تر در مورد یک موضوع خوانده اید، با همسالان خود در میان بگذارید. اگر شما و همسالان تان در برداشت های خود تفاوت های زیادی دارید، به متن بازگردید تا ببینید آیا ارائه شواهد می تواند این تفاوت ها را توجیه کند یا خیر. چند سوال کلیدی:

آیا «پاسخ»های متعددی در اینجا وجود دارد؟

آیا نقطه کوری در دانش شما در مورد این موضوع وجود دارد؟

آیا زبان متن خیلی سخت است یا نامشخص؟

آیا منابع مختلف در یک موضوع از زبان ثابتی استفاده می کنند یا از زبان متفاوتی برای بحث در مورد موضوعات مشابه یا مشابه استفاده می کنند؟

آنچه را که می دانید نشان دهید

یک طرح کلی از متن ایجاد کنید، از نکات اصلی شروع کنید و به سمت جزئیات بروید، در صورت لزوم برای حقایق یا چیزهای دیگری که نمی توانید به خاطر بسپارید، به متن بازگردید.

مطالب را با دوست یا همکلاسی خود در میان بگذارید.

با یکی از اعضای خانواده تماس بگیرید و آنچه می دانید را به آن ها آموزش دهید.

تخلیه مغز: هر آنچه از خواندن به یاد دارید را در ۵ دقیقه بنویسید.

سوالات مهمی در مورد مطالعه از خود بپرسید و به این سوالات در قالب زمان بندی شده پاسخ دهید.

مفاهیم مهم را از مطالعه شناسایی کنید و مثال ها و غیر نمونه های هر مفهوم را ارائه دهید.چگونه عاشق مطالعه شویم

یک نقشه مفهومی از حافظه ایجاد کنید تا یادگیری خود را از خواندن اختصاص داده شده نشان دهید.

از متون دیجیتال به عنوان نقطه شروع یادداشت های کلاس یا حاشیه نویسی استفاده کنید.

بیشتر تحقیق کنید

اگر اطلاعاتی مبهم باقی ماند، منابع دیگر مرتبط با موضوع مانند منبع ویدیویی قابل اعتماد یا راهنمای مطالعه مبتنی بر وب را پیدا کنید. هنوز سوالاتی دارید که نمی توانید به تنهایی به آنها پاسخ دهید؟ آنها را یادداشت کنید تا از یک استاد، TA یا همکلاسی خود بپرسید.

خودآزمون

فلش کارت یا طرح کلی برای مفاهیم اصلی، اصطلاحات، تاریخ و... در متن ایجاد کنید.

از فلش کارت ها یا طرح کلی استفاده کنید تا خودتان را بر روی آنچه می خوانید آزمایش کنید و ببینید چقدر به یاد می آورید و می توانید به درستی توضیح دهید.

پاسخ ها یا توضیحات را بپوشانید و تا زمانی که پاسخ یا توضیح خود را نداده اید، به آن ها نگاه نکنید.

ویدیوها را به صورت دوره ای پخش کنید و از دانش خودتان برای ارائه پاسخ یا پیش بینی اینکه ویدیو به کجا می رود استفاده کنید.

خودآزمایی به این روش به شما کمک می کند تا اطلاعات را ترکیب و فکر کنید و در آینده بهتر آنها را به خاطر بیاورید.

برای اعمال یا تمرین راهبردهای خواندن فعال به کمک نیاز دارید؟ با یک مربی آکادمیک قرار ملاقات بگذارید یا در یکی از کارگاه های خواندنی که در مرکز یادگیری ارائه می شود ثبت نام کنید. مربیان آکادمیک ما می توانند به شما کمک کنند تا عادات مطالعه فعلی خود را ارزیابی کنید، در مورد استراتژی های موثر بحث کنید، برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sanaz

نوشیدنی ها

آب – سعی کنید این نوشیدنی را انتخاب کنید. آب طعم دار یا گازدار نیز خوب است، اما حتماً لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا قندهای اضافه شده را بررسی کنید، یا به سادگی به برچسب تغذیه نگاه کنید.

 

قهوه - سیاه یا با مقدار کمی شیر یا خامه برای کاهش وزن ایده آل است. از اضافه کردن مقدار زیادی شیر یا خامه احتیاط کنید، به خصوص اگر به طور منظم در طول روز قهوه می نوشید، حتی زمانی که گرسنه نیستید. اما اگر گرسنه هستید و به کالری اضافی نیاز دارید، از کرم پرچرب استفاده کنید. یا آن را با روغن نارگیل و کره - "قهوه ضد گلوله" امتحان کنید.

 

چای - اطلاعات قهوه در بالا در مورد چای نیز صدق می کند.

دستور العمل ها

برای ایده پردازی و الهام گرفتن از غذاهای اشتها آور که فکر می کنیم شما و خانواده تان دوستشان دارید، نگاهی به بیش از ۱۰۰۰ دستور پخت کم کربوهیدرات بیندازید. هر هفته، تعداد بیشتری از محبوب ترین دستور پخت ها را در زیر می بینید، اما ما دستور پخت هایی داریم که تقریبا با هر سلیقه ای سازگار است.

 

برنامه های غذایی: آیا می خواهید کربوهیدرات کم را امتحان کنید؟ برای چالش رایگان 2 هفته ای کم کربوهیدرات ثبت نام کنید یا از برنامه غذایی 30 روزه رایگان ما با کربوهیدرات کم استفاده کنید.

 

الکل کتو :دعوت به بیرون؟ جشن گرفتن؟ شما مجبور نیستید رژیم غذایی خود را از مسیر خارج کنید. در حالی که جشن گرفتن بیش از حد می تواند کاهش وزن را کاهش دهد، پس از یک رویداد خاص، فقط به رژیم غذایی بازگردید و پیشرفت از سر گرفته می شود.آیا CBD باعث کاهش وزن می شود؟

 

الکل: می توانید مواد زیر را در حد اعتدال بنوشید: شراب خشک، شامپاین یا شراب گازدار (خیلی خشک یا بروت)، ویسکی، براندی، ودکا و جین. ودکا و آب نوشابه با تکه‌ای از لیموترش یک نوشیدنی عالی و ترد می‌سازد. راهنمای ما در مورد نوشیدنی های الکلی را ببینید.

 

شکلات تلخ: بالاتر از ۷۰ درصد کاکائو، ترجیحا فقط به مقدار کم.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردين 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد